عکس گرفتن و اسکرین شات از صفحه لپ تاپ در ویندوز 7 و 10

عکس گرفتن و اسکرین شات از صفحه لپ تاپ در ویندوز 7 و 10

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

اسکرین شات در ویندوز می تواند ابزار مفیدی برای بسیاری از کاربران در موقعیت های کاری مختلف باشد، بنابراین اگر کاربری بخواهد پس از پرداخت پول به حساب شخص دیگری تراکنش موفقی انجام دهد، در این صورت باید با نحوه گرفتن اسکرین شات آشنا باشد. در ویندوز روش های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 7 و 10 وجود دارد، اما نکته مهم این است که کدام روش می تواند بالاترین سرعت و بهترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. اسکرین شات ها در ویندوز می توانند مزایای زیادی برای کاربر داشته باشند، از جمله اگر در ویندوز با مشکل یا خطا مواجه شدید و می خواهید پیام ها و هشدارهای کامل را به صورت واضح برای یکی از دوستان یا عیب یاب سیستم ارسال کنید، به راحتی اسکرین شات را ذخیره کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اسکرین شات اسکرین شات چیست و چه راه هایی برای استفاده از آن وجود دارد؟

به بهترین معنا؛ اسکرین شات به ضبط و ضبط آنچه بر روی صفحه نمایش رایانه رومیزی، لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه نمایش داده می شود، اشاره دارد. بنابراین، تصویر صفحه به تصویر صفحه نمایش داده شده اشاره دارد. با این حال، منظور ما این نیست که با دوربین از صفحه نمایش کامپیوتر عکس بگیرید، بلکه همه دستگاه ها به گونه ای ساخته شده اند که به عنوان یک اسکرین شات از روی صفحه نمایش در قالب ابزارهای سیستمی کار کنند. در اکثر دستگاه ها آسان است و در برخی دستگاه ها انجام کاری ضروری است.

نحوه استفاده از ابزار تصویر در ویندوز 7 و 10

روش های زیادی برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز وجود دارد، اما مهم نیست که از چه نوع ویندوزی استفاده می کنید، زیرا استفاده از اسکرین شات ویندوز بسیار آسان است و نیازی به نصب هیچ برنامه ای ندارد.

با دکمه Print Screen از کل صفحه اسکرین شات بگیرید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که دکمه اسکرین شات را روی صفحه کلید پیدا کرده و آن را فشار دهید تا تم مورد نظر به کلیپ بورد منتقل شود. لازم به ذکر است که این سرویس موقت است و با خاموش و روشن کردن سیستم از حافظه کامپیوتر پاک می شود، پس مراقب باشید که دکمه راه اندازی مجدد را فشار ندهید.

سپس پس از کلیک بر روی این دکمه، Paint که ساده ترین و سریع ترین است، باید یکی از نرم افزارهای گرافیکی خود را اجرا کند، روی صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و در منوی باز شده به جای استفاده از دکمه "Paste" روی دکمه "Paste" کلیک کنید. دکمه سمت راست ماوس - می توانید در محل مورد نظر Ctrl+V را بزنید تا تصویر مورد نظر در نرم افزار جایگذاری شود.

توجه داشته باشید که حافظه کلیپ بورد فقط قادر است یک تصویر را در حافظه نگه دارد و اگر مکرر آن را فشار دهید آخرین حالت تصویر حفظ می شود، می توانید با استفاده از نرم افزار Clipboard Master این مشکل را برطرف کنید.

از یک لپ تاپ ویندوزی اسکرین شات بگیرید

برای گرفتن اسکرین شات در لپ تاپ باید به این نکته توجه کنید که روش ضبط با کامپیوترهای رومیزی کمی متفاوت است، بنابراین باید کلیدهای Fn + Printscreen را همزمان فشار دهید تا موقعیت نهایی را بدست آورید. اسکرین شات و آن روی کلیپ است. . کلید Fn روی صفحه‌کلید لپ‌تاپ عملکرد متن را نشان می‌دهد، که یک کلید ترکیبی است که همزمان با کلیدهای F1 تا F12 استفاده می‌شود. این دکمه از جمله برای تغییر روشنایی صفحه نمایش یا کاهش یا افزایش صدا در لپ تاپ استفاده می شود.

نحوه گرفتن اسکرین شات از پنجره فعال با استفاده از Alt + Print Screen

این روش شبیه فشار دادن دکمه PrintScreen روی کیبورد است اما با این تفاوت که فقط پنجره فعال را ضبط و ذخیره می کند. در نتیجه، اگر می‌خواهید فقط از ویندوزهای فعال اسکرین شات بگیرید، می‌توانید این کار را با فشار دادن کلیدهای Alt + Print Screen انجام دهید.

ذخیره خودکار اسکرین شات ها با کلیدهای Windows + Print Screen

به این ترتیب وقتی همزمان دکمه های ویندوز و پرینت صفحه را فشار می دهید، تصویر نوشته شده در کلیپ بورد در جایی در حافظه ذخیره می شود و مانند راه حل های قبلی نیازی به چسباندن تصویر در برنامه های گرافیکی دیگر ندارید. . ذخیره شده در حافظه، ذخیره شده در کلیپ بورد، صرفه جویی در آن به کار پر زحمت و زمان نسبتاً بیشتری نیاز داشت.

صفحه نمایش هدیه ویندوز 7

یکی از نرم افزارهایی که برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 7 و 10 نصب و استفاده می شود، نرم افزار Contrast Tool است. این نرم افزار به صورت پیش فرض در تمامی ویندوزهای XP نصب شده است. از جمله ویژگی های این نرم افزار امکان گرفتن اسکرین شات از پنجره فعال می باشد که نحوه کار آن این است که کاربر می تواند یک مستطیل را انتخاب یا انتخاب کند و سپس از ناحیه مورد نظر عکس بگیرد. در ویندوز 7

نحوه اجرای این نرم افزار

برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 7 و 10 با استفاده از این نرم افزار، ابتدا کلید ویندوز را فشار دهید، سپس در کادر جستجوی سمت چپ پایین منوی استارت، کلمه "Sniping tool" را جستجو کنید.

پس از راه اندازی نرم افزار، این تصویر را مشاهده خواهید کرد:

اسکرین شات های ویندوز 7

این شامل 4 روش برای گرفتن صفحه نمایش آنها است:

Free From Snip: با انتخاب این گزینه می توانید آزادانه هر موضوعی را در صفحه با کشیدن ماوس و گرفتن عکس انتخاب کنید.
برش مستطیل: این حالت را برای گرفتن تصویر مورد نظر از یک ناحیه مستطیلی انتخاب کنید.
Windows Snip: در این حالت می توانید تنها از یک پنجره که امکانات ویژه ای برای شما دارد عکس بگیرید.
از این گزینه برای گرفتن یک پنجره خاص استفاده کنید.
Snip تمام صفحه: مطابق با نام خود، این امکان را به شما می دهد که از تمام صفحه پس زمینه عکس بگیرید.
اگر کنجکاوی شما نسبت به این نرم افزار برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 7 و 10 افزایش یافته است، جالب است بدانید که می توانید خط کشی را از طریق ابزار یا افزودن متن و ... به تصویر تجربه کنید. در نهایت برای ثبت فایل و ذخیره آن، Ctrl+s را به طور همزمان فشار دهید یا بر روی آیکون فلاپی دیسک کلیک کنید.


نویسنده :
بازدید : 633
پنج شنبه 24 شهريور 1401 - 22:41
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: